zaterdag 8 januari 2011

Trompe-l'oeil

trompe-l`oeil
Frans woord voor misleiding van het oog; wordt gebruikt bij beelden die zo realistisch lijken dat de toeschouwer de afgebeelde objecten of taferelen als echt in plaats van imaginair beschouwd.


Als eindopdracht voor de cursus fotografie die ik volg is gevraagd een trompe l'oeil te maken/fotograferen (zwart/wit). Geen makkelijke opdracht voor amateurs en mensen die weinig tijd hebben...voor mij dus. Ik dacht: "weet je wat, ik doe iets met een gehaakt paddenstoeltje aan de voet van een echte boom". Hier boven het resultaat... Ik vond het wel wat hebben. Helaas juf was niet geheel te vree. Een andere foto die ik ook nog op de camera had staan, vond ze qua idee leuker, maar moet nog beter uitgewerkt worden. Morgen maar weer aan de slag...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten